Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації
Заява
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
містобудівної документації
Детальний план території з метою будівництва і обслуговування ферми з вирощування птиці з відповідною інфраструктурою та артезіанської свердловини земельних ділянок з кадастровими номерами 6820988600:04:001:0413, площею 10,12 га та 6820988600:04:001:0412, площею 0,05 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва розташованих за межами населеного пункту село Чернява Наркевицької селищної ради
- Інформація про замовника
Замовником проекту є Наркевицька селищна рада Хмельницького району Хмельницької області.
Адреса: вул. Незалежності, буд. 2, смт Наркевичі, Хмельницький р-н, Хмельницька обл., 31260.
- Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.
Детальний план території (ДПТ) – містобудівна документація місцевого рівня, що визначає планувальну організацію та розвиток території. Підставою для розробки містобудівної документації є рішення Наркевицької селищної ради Хмельницького району Хмельницької області №19-34/2024 від 22.02.2024.
Територія обмежена земельними ділянками з кадастровими номерами 6820988600:04:001:0413 та 6820988600:04:001:0412 за межами населеного пункту село Чернява Наркевицької селищної ради Хмельницького району Хмельницької області та становить орієнтовно 11 га.
Детальний план території розроблений з метою:
- обґрунтування використання земель для будівництва і обслуговування ферми з вирощування птиці з відповідною інфраструктурою та артезіанської свердловини;
- раціонального використання вільних територій та їх можливого функціонального призначення;
- розробки пропозиції щодо можливості вдосконалення інженерної інфраструктури у відповідності з вимогами діючих державних норм та правил;
- забезпечення можливості виконання санітарно-захисних і протипожежних розривів;
- виконання планувальних обмежень та умов функціонування об’єкту, що проєктується.
Цілі стратегічної екологічної оцінки детального плану території полягає в необхідності оцінювання наслідків виконання документів державного планування, сприянні сталому розвитку шляхом забезпечення охорони навколишнього середовища, безпеки життєдіяльності та охорони здоров’я населення, а також в інтегруванні екологічних вимог під час розроблення та затвердження документів державного планування.
Умови для реалізації видів діяльності та об’єктів, які матимуть значний вплив на довкілля, визначаються Схемою планування території відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Згідно з ст. 24 регулюється вибір, надання земельних ділянок та зміна функціонального призначення територій.
У проекті будуть вирішені: функціонально-планувальна організація території; організація руху транспорту та пішоходів; інженерна підготовка і вертикальне планування території; інженерне обладнання території.
Зв’язок з іншими документами державного планування:
Схема планування території Хмельницької області, виконана ДП Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст «Діпромісто» імені Ю.М. Білоконя, затверджена рішенням Хмельницької ОДА №9-2/2015 від 22.12.2015 року;
Стратегія розвитку Хмельницької області на 2021-2027 роки, затвердженої рішенням Хмельницької обласної ради від 20 грудня 2019 року №49-29/2019.
Проект детального плану території буде розроблено згідно:
Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
Закону України «Про управління відходами»;
Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;
Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;
Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;
Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;
Закону України «Про екологічну мережу України»;
Закону України «Про охорону земель»;
Закону України «Про рослинний світ»;
Закону України «Про тваринний світ»;
Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»;
Закону України «Про систему громадського здоров’я»;
ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій»;
ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;
ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;
ДСП – 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;
ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні»
- Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті 3. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Детальний проект будівель і споруд ферми з вирощування птиці з відповідною інфраструктурою (робочий проект) вирішуватимуться на наступних етапах проектування відповідними проектними організаціями.
Переглянувши наявні планувальні обмеження, виходячи з оптимального формування транспортних потоків і раціонального використання території проектом ДПТ заплановано сформувати територію виробничого призначення на основі структурно-планувального елементу території населених пунктів, який має цілісний планувальний характер.
На території ділянки буде запроектовано розміщення будівель і споруд ферми з вирощування птиці з відповідною інфраструктурою.
- Ймовірні наслідки:
У процесі будівництва та експлуатації ферми з вирощування птиці з відповідною інфраструктурою на території можливі різні ризики впливу на навколишнє природне середовище. Оцінка за видами та кількістю очікуваних відходів, викидів (скидів), забруднення води, повітря, ґрунту та надр, шумового, вібраційного, світлового, теплового та радіаційного забруднення, в результаті виконання підготовчих і будівельних робіт та провадження планованої діяльності:
Відходи
Під час проведення будівельних та підготовчих робіт будуть утворюватися комунальні, будівельні відходи. Будівельні відходи, які можуть складатися з брухту бетону, дерев’яних конструкцій, лому чорних металів, піску, каміння тощо.
Поверхневі та підземні води
Можливе забруднення ґрунтових вод від неочищених побутових стічних вод, можливе забруднення ґрунтових вод від поверхневих вод, що відводяться з території детального плану. ДДП передбачається влаштування каналізаційної мережі з відведенням на існуючі очисні споруди, що дозволить знизити ризик забруднення ґрунтових вод
Ґрунт та надра
Вплив здійснюватиметься: при розробці фундаментів та прокладанні комунікацій. Можливе забруднення та порушення ґрунтів від поверхневих вод, що відводиться з території. ДДП передбачається влаштування каналізаційної мережі з відведенням на існуючі очисні споруди, що дозволить знизити рівень забруднення ґрунтів
Атмосферне повітря
У результаті виконання підготовчих і будівельних робіт будуть наявні неорганізовані нестаціонарні джерела викиду забруднюючих речовин в атмосферне повітря – автотранспорт, дизель-генератор, зварювальні роботи, пересипка сипучих матеріалів (ґрунт, пісок, щебінь). При зварюванні в атмосферне повітря виділяється - заліза оксид, марганець та його з'єднання, хром шестивалентний, азоту оксид, вуглецю оксид.
Акустичний вплив
Під час будівельних робіт, від пересування техніки, виконання земляних робіт тощо, виникне додаткове шумове навантаження.
Світлове, теплове та радіаційне забруднення
Очікування впливу не передбачається.
Флора та фауна
З огляду на характер запланованих робіт, значного впливу на місцеву фауну та флору не очікується.
Геологічне середовище
Очікування впливу не передбачається.
Технологічні ризики / аварії що можуть вплинути на здоров’я населення
Можливе шумове навантаження, основним джерелом шуму є технологічне обладнання, автотранспорт. ДДП передбачається ведення забудови згідно з наміченим функціональним зонуванням, встановлення та організація санітарно-захисних зон до житлової забудови.
Зважаючи на географічне положення ділянки, транскордонні наслідки реалізації планової діяльності для довкілля приграничних територій, у тому числі здоров’я населення, не очікуються. Території з природоохоронним статусом – відсутні.
- Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.
В процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки ДДП будуть розглянуті наступні альтернативи:
Зважаючи на комплексність рішень ДДП Детального плану, розгляд виправданих альтернатив проектних рішень відбувається в процесі розробки стратегічної екологічної оцінки. Загальною альтернативою ДДП Детального плану, рішення про розроблення якого прийнято, є його можливе не затвердження. Такий сценарій також буде розглянуто в рамках стратегічної екологічної оцінки. Оцінка вказаних альтернативних варіантів буде відображена у Звіті про стратегічну екологічну оцінку.
- Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.
Під час виконання СЕО детального плану території будуть проведені: цільовий аналіз (формування блоку цілей охорони довкілля і подальший аналіз всіх елементів ДПТ на відповідність цим цілям); SWOT- аналіз (аналіз сильних і слабких сторін ДПТ з точки зору екологічної ситуації). З метою всебічного дослідження існуючого стану довкілля та стану здоров’я населення будуть використані дані натурних досліджень, моніторингу стану довкілля Департаменту охорони здоров’я Хмельницької ОДА, доповіді про стан довкілля, стан здоров’я населення, статистична інформація тощо. Передбачається: збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля (атмосферне повітря, водний басейн); проведення досліджень стану атмосферного повітря, шумового тиску транспортних потоків в межах території ДДП; використання методики оцінки впливу рівня забруднення атмосферного повітря на здоров’я населення; проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей (процедура громадських обговорень); проведення оцінки впливу ДПТ на складові довкілля та на стан здоров’я населення. Критерії рівнів забруднення: шумового тиску – рівні звуку відносно допустимих еквівалентних та максимальних, Lекв, Lmax; атмосферного повітря відносно гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин.
Для здійснення СЕО використовуватимуться зазначені методи, буде проведено аналіз статистичних даних стану довкілля та стану здоров’я населення, у тому числі буде здійснено: а) збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників, у тому числі: вибіркові (за територією) дослідження стану атмосферного повітря в межах ДПТ; використання методики оцінки впливу рівня забруднення атмосферного повітря на здоров’я населення; критерії рівнів забруднення довкілля відносно гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин середньодобових (ГДК с.д.); б) проведення аналізу слабких та сильних сторін ДПТ з точки зору екологічної ситуації; в) проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей г) проведення оцінки впливу ДПТ на складові довкілля та на стан здоров’я й добробут населення; д) моніторинг фактичного впливу на довкілля.
- Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.
Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:
а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;
б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;
в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;
г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;
д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;
Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров'я населення. При здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог Закону України «Про систему громадського здоров’я» з метою дотримання принципу мінімізація шкоди будуть розглядатися відповідні організаційні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження негативних наслідків для здоров’я людини від різних видів її поведінки та видів діяльності, установлених санітарними нормами.
- Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.
Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
- Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
Проектні пропозиції детального плану території не матимуть транскордонних наслідків для довкілля, оскільки територія на яку розробляється детальний план території розташована на значній відстані від межі сусідніх держав.
- Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.
Пропозиції та зауваження подаються до:
Наркевицька селищна рада Хмельницького району Хмельницької області.
Адреса: вул. Незалежності, буд. 2, смт Наркевичі, Хмельницький р-н, Хмельницька обл., 31260.
Електронна пошта: nsr_otg@ukr.net
Контактні телефони: 03845 61196
Строки подання
10 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки ДДП (відповідно до пп. 5, 6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).