Інформація про державну реєстрацію речових справ на нерухоме майно
Що таке Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно і навіщо вона потрібна?
Державна реєстрація прав на нерухоме майно є обов’язковою процедурою для фізичних та юридичних осіб. При державній реєстрації речових прав на нерухоме майно офіційне визання державою цих прав здійснюється шляхом відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Цей реєстр є єдиною загальнодержавною інформаційною системою. Відсутність реєстрації в Держреєстрі речових прав означає неможливість для Вас вільно розпоряджатися своїм майном (продати, дарувати, заповідати).
Реєстрації права власності в Державному Реєстрі підлягають: земельні ділянки; житлові будинки; будівлі; споруди (їх окремі частини); квартири; житлові та нежитлові приміщення; підприємства як єдиний майновий комплекс.
До Держреєстру вносяться відомості про право власності у разі, якщо:
- ваш документ, що встановлює право власності на нерухоме майно (договір купівлі-продажу, договір дарування, свідоцтво про право власності, свідоцтво про право на спадщину та т. і.), не був зареєстрований в Державному реєстрі;
- ваш документ, що встановлює право власності на нерухоме майно (договір купівлі-продажу, договір дарування, свідоцтво про право власності, свідоцтво про право на спадщину та т. і.), був зареєстрований до 2010 року в БТІ;
- ви провели реконструкцію об’єкта нерухомого майна (квартира, приміщення тощо);
- ви побудували об’єкт нерухомого майна (будинок, будівлю тощо);
- право власності на земельну ділянку виникло до 2013 року (Державний акт на земельну ділянку до 2013р.);
- новостворена земельна ділянка передається у власність за рішенням сесії органу місцевого самоврядування.
Для державної реєстрації права власності на індивідуальні (садибні) житлові, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, що закінченні будівництвом до 5 серпня 1992 року та розташовані на території сільських, селищних, міських рад, якими здійснювалось ведення погосподарського обліку, для реєстрації права власності необхідно подати: 1) документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку або рішення відповідної ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність чи відомості про передачу (надання) земельної ділянки з по господарської книги; 2) виписка з погосподарської книги, надана виконавчим органом сільської, селищної ради про здійснення будівництва такого об’єкта до 1992 року; 3) технічний паспорт на об’єкт у разі коли у виписці відсутні технічні характеристики об’єкта.
Отримати детальну консультацію та подати документи можна у Центрі надання адміністративних Наркевицької селищної ради